utorok 25. októbra 2011

Jablková torta s mandlovým krémom / Apple tart with almond cream



Toto dnešné upršané počasie ma donútilo vykúzliť túto jablkovú tortu... trošku na zlepšenie nálady. Je jednoduchá na prípravu  a ako  tak pozerám už je z nej len pár kúskov,  tak asi aj dobrá :)




inšpirácia : thepastryaffair.com

Jablková torta s mandlovým krémom:
Cesto:
1 1/4 šálky celozrnnej múky
5 PL masla
1 žĺtko
2 - 3 PL studenej vody
štipka soli
škorica

Z uvedených surovín vypracujeme cesto, ktoré necháme hodinu odpočívať v chladničke.
Mandlový krém:
1 šálka mandlí
1/2 šálky hnedého cukru
1/4 šálky múky ( ja som múku nahradila špaldovými otrubami a myslím, že to torte neuškodilo)
1/4 čl soli
4 PL masla
2 vajcia
mandlová esencia

okrem toho ešte budete potrebovať jablká, hnedý cukor na posypanie  a marhulový džem .



Postup: Cesto rozvalkáme , vystelieme ním tortovú formu a dáme predpiecť do vyhriatej rúry. Medzi tým si pripravíme mandlový krém. Mandle rozmixujeme, pridáme k nim postupne ostatné ingrediencie. Jabĺčka pokrájame na mesiačiky. Na predpečené cesto rozotrieme  mandlový krém, poukladáme jablká a vrch posypeme hnedým cukrom. Pečieme v rúre cca 20 minút, tortu vyberieme , vrch potrieme džemom a ešte dáme na 10 minút znova piecť.


Dobrú chúť

16 komentárov:

  1. Vypadá to skvěle! :) A ta celozrnná mouka je tam zajímavá, snažím se ji doma teď taky prosadit a na mřížce mi chladne celozrnný a špaldový chléb :) Kromě toho ty mandle a jablka, obojí můžu a to celkem dost, takže určitě nemá chybu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Meg tak ten chlebík by som si veru dala..mňam :) viac ako túto tortičku. v poslednej dobe mám viac chuť na slané ako na sladké..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnaaam, ten vyzera uzasne, jablcka su v kurze:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ježiši, zomriem. chcem. hneď! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lucia: Lucka sú veru a ja sa vytešujem pretože jablká mám najradšej zo všetkého ovocia :)

    Andrea: Andrejka bohužial, už nie je ani omrvinka..keby je hneď ťa ponúknem :)

    Viktória: Viki nezomieraaaaj :))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No tak to je absolutne paradny kolacik. Jablcka a mnadle, mnaaaaaaam. Ani ja by som nephrdla aspon kusockom kolacika:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. paráááádne! mňam, koláč vyzerá prvotriedne, Natalka! super práca!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adriana: Veru bol parádny :)

    Anetka: Anetka ďakujem krásne za pochvalu ..potešila si ma

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mandle a jabká, super kombinácia

    OdpovedaťOdstrániť
  10. vyzerá nádherne, Natali, kombinácia mandlí a jabĺk..ach..:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Andrejka presne je to "ach" :)) skvelé

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Preco si zmenila design bloku?? Ten predtym bol lepsi... skoda.

    Mia

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ...blogu som myslela, logicky...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. neviem nejak ma to omrzelo tak to chcelo zmenu :) hej? zdal sa ti lepsi? no skoda ze sa ti tento novy design nepaci

    OdpovedaťOdstrániť