piatok 15. apríla 2011

Rooibos tea butter cake

Rooibos čaj - nečaj sa mu hovorí  preto, lebo ide o nápoj pripravovaný z rastliny Aspalathus Linearis a nie z čajovníka. Pripisujú sa mu liečivé účinky pri ekzémoch, alergiách, neurózach, nespavosti, či bolestiach hlavy. Podľa japonských odborníkov má aj protizápalové účinky.Tak opäť niečo zdravé som musela vyskúšať, koláčik je šťavnatý, voňavý , výborný !

Prísady:

1/4 šálky čaju rooibos
1 1/4 šálky vriacej vody
2  šálky múky
1 1/4 šálky hnedého cukru
2 čl prášku do pečiva
štipka soli
1/2 šialky medu
1/2 šálky masla
2 vajíčka
1 žĺtko

Postup :
S vriacou vodou si zalejeme čaj necháme ho lúhovať cca 10 minút. Zmiešame si v miske všetky suché prísady. Do druhej misky si dáme precedený a vychladnutý čaj, med, roztopené maslo a vajíčka. Miešame mixérom cca 3 minuty. Potom postupne pridávame suché prísady. Vzniknuté cestíčko dáme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme vo vyhriatej rúre.
Ja som ho po upečení poliala karamelovou omáčkou.


Dobrú chuť

2 komentáre:

  1. Aku muku, polohrubu alebo hladku ?
    Inak pekne receptiky, nadherneeee fotky, velmi prijemny food blog a to som is uz presla dost vela :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Velmi pekne ďakujem :) a múka má ísť 1 šálka polohrubej a 1 hladkej :) nejak som zabudla napísať

    OdpovedaťOdstrániť