streda 21. decembra 2011

Orechové guličky s marcipánovo ďatlovou náplňou

Včera keď som v novinovom stánku zbadala tú krásnu titulnú stranu časopisu F.O.O.D  vedela som, že bude plný skvelých vianočných receptov. Nemýlila som sa pretože tieto guličky sú fakt výborné.




Potrebujeme
100 g vlašských orechov
200 g celozrnnej hladkej múky
1 čl prášku do pečiva
100 g cukru
štipka soli
1 žĺtok
150 g masla
75 g sušených ďatlí
40 g marcipánu
30 g mandlí
2 PL práškového cukru




Z mletých orechov, múky, prášku do pečiva,cukru, soli, žĺtku a masla vypracujeme cesto, ktoré necháme aspoň hodinku odpočívať v chladničke. Trúbu predhrejeme na 180st. c. Ďatle a marcipán nakrájame na malé kocky a premiešame spolu s nasekanými mandlami. Z cesta tvarujeme malú guličky, poukladáme ich na plech vystlaný papierom na pečenie. Do každej guličky spravíme prstom jamku a naplníme zmesou z ďatlí,marcipánu a mandlí.Pečieme  vo vyhriatej rúre a ešte horúce obalíme v práškovom cukre. Ja som ešte niektoré pofŕkala roztopenou čokoládou.


4 komentáre:

  1. to je ale krásny recept ... škoda, že ďatle mám u nás doma rada iba ja, ale niekedy si ich urobím, len tak sama pre seba :)) ... Natali, tvoje fotky sú stále krajšie a krajšie :) ... Šťastné a pokojné Vianoce prajem ... Jana :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Janka velmi pekne ti ďakujem .... budem rada ak vyskúšaš a som rada že ťa zaujal receptík... tiež ti prajem šťastné a veselé vianoce a veľa dobrých a chutných receptov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem Katka aj tebe šťastné a veselé

    OdpovedaťOdstrániť