sobota 26. novembra 2011

Čokoládové cupcakes s kávovým krémom

Káva a čokoláda je dobre známa a výborná kombinácia. Ja som ich ešte naplnila s irish cofee curd a boli naozaj výborné. Vrelo odporúčam vyskúšať :)


zdroj:http://bakingwithbasil.com
Čokoládové cupcakes:
1 3/4 šálky múky
2 šálky cukru
3/4 šálky kakaa
2 čl sódy bicarbóny
1 čl prášku do pečiva
štipka soli
1 šálka cmaru
1/2 šálky roztopeného masla
2 vajíčka
vanilkový extrakt
1 šálky kávy


Kávový krém:
maslo
práškový cukor
káva
vanilkový extrakt

Irish coffee curd:
voda
kryštálový cukor
káva
2 vajíčka

Postup:
Muffiny si pripravíme tak, že v jednej miske zmiešame všetky suché a v druhej miske ostatné - "mokré" prísady. Potom ich zmiešame a vymiešame hladké cesto.   Cesto naplníme do košíčkov na muffiny a pečieme vo vyhriatej rúre. Necháme vychladnúť. Do každej mufiny spravíme dierku ( ja som použila varešku) a naplníme s irish cofee curdom. Ten si pripravíme tak, že necháme vodu spolu s cukrom skaramelizovať, odstavíme z ohňa a  pridáme rozšlahané vajíčko spolu s uvarenou a vychladnutou kávou. Nalejeme do karamelu a na miernom ohni stále miešame aby nám nevznikla praženica. Miešame kým nám nevznikne hladká džemová konzistencia.
Naplnené muffiny ozdobíme kávovým krémom , ten si pripravíme jednoducho.Vymiešame maslo, cukor,vanilku a kávu.

Dobrú chuť !




14 komentárov:

  1. Tak kávové koláčiky (vlastne všetko kávové) sú pre mňa tým naj, vyzerajú krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne muffinky. A fotecky mas stale lepsie a lepsie. Super.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. wow wow to vyzera uuuzasne!!! perfektne, naozaj!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andurejka: Ďakujem ...a teším sa , že som sa trafila do tvojich chuťových buniek :))

    Adriana: Ďakujem velmi pekne

    Anetka : wow aký milý komentárik :) ďakujem Anetka

    Archaa: Ďakujeeeeem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Natali, veľmi pekne fotíš. Mám rada tvoj krásny blog.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Katka velmi pekne ti dakujem ..ale na fotkach je stale co vylepsovat..som rada ze sa ti u mna paci :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. hned by som si jeden dala, aj napriek tomu,ze kavu nepijem ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Majka kávu nepijem ani ja ale tieto cupcakes mi velmi chutili :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Bože, toto je moja "káva" ... milujem kávu, a tie fotky sú také nádherné, idem hneď napísať receptík! Pa, Gabiela

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ďakujem Gabika :) som rada, že som ti ulahodila

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Natali,tak toto ja mozem! akurat pijem kavicku a predstavujem si, ze takuto jednu dobrotu by som si dala k nej, kraaasna predstava:-))
    Trosku je len na mna malo exaktny ten recept, nechces dopisat gramaze, ja mam rada presnost v peceni:-)), takto si na to netrufnem...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. jeeej, tak tento si odkladam, zide sa. palec hore! kavu mozem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Lucka bohužial ten krém a coffe curd som robila od oka :( naozaj neviem presné množstvo surovín ktoré som použila ....nabudúce sa polepším a budem to vážiť.

    Dora: Ďakujem Dorka ...dúfam, že niekedy vyskúšaš :)

    OdpovedaťOdstrániť