utorok 20. septembra 2011

Dulce de Leche & carrot cookies



Niečo extra sladké na nervy sa raz za čas zíde a tieto cookies sú veru dosť sladké ešteže tam je tá mrkvička ...aspoň mám pocit že jem aj kúsok zeleninky. Ale môžem povedať, že sú najlepšie aké som doteraz robila. Je to určite tou  vynikajúcou hlavnou prísadou - dulce de leche , po našom skaramelizované salko. Konečne sa našli múdry ludia na slovensku a začali ho vyrábať. Nepoznám zatiaľ nikoho kto by nemal rád salko alebo skaramelizované salko..úplná dokonalosť..len tie kilečká navyše si to nemyslia..
zdroj: http://scarlettabakes.com





Dulce de Leche carrot cookies:
2 šálky hnedého cukru
1 šálka masla
2 vajíčka
3 šálky múky
1 1/2 čl sódy bic.
1 čl PDP
štipka soli
1/2 čl škorice
1 1/4 šálky dulce de leche
1 1/2 šálky mrkvy , pokrájanej na malé kocky




Postup:
V jednej miske si zmiešame múku, prášok do pečiva, sódu bicarbónu, škoricu a soľ. V druhej si zmiešame roztopené maslo s cukrom, vajíčkami . Do tejto zmesi pridáme sypké prísady . Premiešame a pridáme skaramelizované salko. Na koniec zamiešame do cesta mrkvu. V pôvodnom recepte použila fialovú mrkvu..takú som veru u nás ešte nevidela. Ak vy áno dajte mi vedieť :)
Z cestíčka robíme lyžicou kôpky na plech ( na papier na pečenie) pretože sa cesto dosť lepí  a pečieme vo vyhriatej trúbe. 

Dobrú chuť prajem

17 komentárov:

  1. Zajímvé:) já dělala jednou mrkvový koláč a ten měl úspěch:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. och! aký krásny blog! ako z 50tych rokoch u babičky :)
    celý je tak ladený :) big like

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Saša: Mrkvový koláč robievam aj ja ten je môj najoblúbenejší ... Vyskúšaj, možno aj tieto cookies budú mať úspech :-)

    Wanda TheBlow: jééj ďakujem krásne som rada že sa ti tu páči :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. aaaach zjedla by som celu davku tych kolacikov! :)))chcem sa opytat,ci jedna a stvrt salky toho salka je vlastne jedna konzerva klasicka? toto urcite urobim!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marysity: Ja som dala jednu konzervu nedala som to do šálky kolko to je...ale je to dosť...ešte som trošku vyjedla lyžičkou..neodolala som :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. verim.. neviem sa dockat ked ich upeciem, uz len pri pomysleni na to mi tecu sliny :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. wow! skvely recept! toto ma nauzaj zaujalo! krasna praca, natalka!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marysity: aj mne tečú a hlave na to salko! och..

    Anetka: velmi sa teším Anetka že ta receptík zaujal ..ďakujem za pochvalu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Natalka, toto znie hriesne dobre. Ake su peknucke tie tvoje cookies. A paci sa mi aj ten hrncek, ten tiez vyzera hriesne dobre:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Natali, what a great cookies you have here... love the pictures to ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Adriana: Ďakujem vám velmi pekne. a ten hrnček bola láska na prvý pohlad..je super

    Su: Thank you for your nice comment!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Natali, ty vypadají skvěle! Mrkev by mě nenapadlo do sušenek dát a ještě navíc s dulce de leche. Hned bych jich pár ochutnala!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ďakujem :) aj mňa táto kombinácia prekvapila..a v dobrom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. tak tie boli istotne neuveriteľné..a ako museli voňať! ach :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. natali, robili sme ich tuto sobotu s maminou a mam jeden dotaz.. netreba dat cesto do chladnicky pred "kopkovanim" na plech? lebo strasne tekute sme ho mali a prvy plech sa uplne roztiekli a zliali.. tak potom sme do nich dali este asi hrncek muky navyse a davala som to na par minut do chladu,aby kusok zatuhlo este a priamo z chladnicky som robila kopky a hned piekla.. nevies cim to bolo? inac boli famozne, nakrmili sme nimi polovicu rodiny a vsetci chvalili... a mimochodom, pripominaju mi tie keksiky ku kavicke, tusim Lotus sa volaju, tou karamelovou chutou, fakt uzasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Mayrity tak to mi je lúto že sa ti roztiekli :/ ..neviem ako je to možné..ja som cesto do chladničky nedávala ..použila som polohrubú múku ..ale tak ešteže to nakoniec dobre dopadalo :-) ach spravila si mi chute ..inak ospravedlňujem sa že odpisujem tak neskoro ale škola začala a jak akosi nemám už na nič čas :/

    OdpovedaťOdstrániť
  17. to nevad,aj ja mam toho odkedy zacala skola az prilis nato aby som stihala nieco napisat. neviem teda cim to bolo.. ale boli vazne super! urcite ich skusim aj nabuduce :)

    OdpovedaťOdstrániť