nedeľa, 21. augusta 2011

Hruškové muffiny



Ach tak tieto muffinky na mňa krásne pozerali už na titulnej strane Apetitu...priznám sa, že zatiaľ som ich nechutnala, ale tá vôňa pri pečení bola neskutočná , ako aj pri varení hrušiek v šalviovej vode. Mňam :)

Muffiny s hruškou:
12 menších hrušiek
šafrán + 200 ml vody
680 g kryštálového cukru ( ja som dala do cesta 180g a do vody v ktorej sa varili hrušky od oka.Zdalo sa mi to moc)
kôra z 2 citrónov
230 g hladkej alebo polohrubej múky (dala som pomer 1:1)
80 g kakaa
1 čl prášku do pečiva
štipka soli
2 vajcia
300 ml mlieka
80 ml oleja ( ja som použila maslo)
pár kvapiek vanilkového extraktu





Postup:
Do hrnca dáme 200 ml vody spolu so šafránom , cukrom, citrónovou kôrou. Necháme zohriať. Potom pridáme ošúpané hrušky a varíme cca 15 minút. Potom ich vyberieme a necháme vychladnúť. Spodky hrušiek môžeme odrezať, aby lepšie stály vo formách na muffiny.
Trúbu si zohrejeme na 180 st.c. V jednej miske si zmiešame všetky suché prísady a v druhej tie "mokré" čiže vajcia, mlieko, olej(maslo), vanilkový extrakt. Vymiešame a potom postupne pridávame suché prísady. Vznikne nám hladké cestíčko. Na dno formičiek na muffiny dáme za 1 PL cesta, položíme hrušku , okolo ktorej ešte doplníme chýbajúce cesto. Pečieme kým sa vrch muffin nespevní ..cca 20 minút.
Dobrú chuť

15 komentárov:

  1. taky se na ně už týden, co mám doma nový apetit, chystám... :-) díky za připomenutí... vypadají božsky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nemáš začo :) verím tomu , že aj chutia božsky :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Natali, krasne sa ti podarili a inspirovala si ma aj ku kupe noveho apetitu, nechapem, ze ho este nemam:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasnucke muffinky. A tie mini hrusticky v nich... len sa zahryznut

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dievčatká som rada , že sa vám muffinky páčia. A po ich ochutnaní môžem povedať, že sú veru prudko jedlé.Určite ich vyskúšajte. Inak ja som ešte do cesta zamiešala pár kúskov 70% čokolády s kúskami sušeného pomaranča (LINDT) a to im dodalo super chuť. Pekný dník prajem... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ooo, neviem, kde vyzerajú lepšie.. ale viem, u Teba na stole :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mnam, zahryzla by som sa do nich :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejka : to som si pomyslela aj ja keď som ich zbadala v apetite :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mnam! Ale kde sehnat ty menší hrušky?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Saška tie moje tiež najskôr neboli také mini. Ja som ich ošúpala , spodky odrezala, aby dobre stáli v košíkoch a tak mi vznikli malé hruštičky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ciao Natali. Your muffins look great, but your language is not so easy for me :-)!!!! So, why don't yo put google translator on your sidebar? it could be easier for me read your recipes!
    Thanks a lot and a presto
    Daniela

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Hi Daniela! Thank you for your comment. Good idea :D I do it right now!

    OdpovedaťOdstrániť