nedeľa 21. augusta 2011

Hruškové muffiny



Ach tak tieto muffinky na mňa krásne pozerali už na titulnej strane Apetitu...priznám sa, že zatiaľ som ich nechutnala, ale tá vôňa pri pečení bola neskutočná , ako aj pri varení hrušiek v šalviovej vode. Mňam :)

Muffiny s hruškou:
12 menších hrušiek
šafrán + 200 ml vody
680 g kryštálového cukru ( ja som dala do cesta 180g a do vody v ktorej sa varili hrušky od oka.Zdalo sa mi to moc)
kôra z 2 citrónov
230 g hladkej alebo polohrubej múky (dala som pomer 1:1)
80 g kakaa
1 čl prášku do pečiva
štipka soli
2 vajcia
300 ml mlieka
80 ml oleja ( ja som použila maslo)
pár kvapiek vanilkového extraktu





Postup:
Do hrnca dáme 200 ml vody spolu so šafránom , cukrom, citrónovou kôrou. Necháme zohriať. Potom pridáme ošúpané hrušky a varíme cca 15 minút. Potom ich vyberieme a necháme vychladnúť. Spodky hrušiek môžeme odrezať, aby lepšie stály vo formách na muffiny.
Trúbu si zohrejeme na 180 st.c. V jednej miske si zmiešame všetky suché prísady a v druhej tie "mokré" čiže vajcia, mlieko, olej(maslo), vanilkový extrakt. Vymiešame a potom postupne pridávame suché prísady. Vznikne nám hladké cestíčko. Na dno formičiek na muffiny dáme za 1 PL cesta, položíme hrušku , okolo ktorej ešte doplníme chýbajúce cesto. Pečieme kým sa vrch muffin nespevní ..cca 20 minút.
Dobrú chuť

15 komentárov:

  1. taky se na ně už týden, co mám doma nový apetit, chystám... :-) díky za připomenutí... vypadají božsky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nemáš začo :) verím tomu , že aj chutia božsky :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Natali, krasne sa ti podarili a inspirovala si ma aj ku kupe noveho apetitu, nechapem, ze ho este nemam:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasnucke muffinky. A tie mini hrusticky v nich... len sa zahryznut

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dievčatká som rada , že sa vám muffinky páčia. A po ich ochutnaní môžem povedať, že sú veru prudko jedlé.Určite ich vyskúšajte. Inak ja som ešte do cesta zamiešala pár kúskov 70% čokolády s kúskami sušeného pomaranča (LINDT) a to im dodalo super chuť. Pekný dník prajem... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ooo, neviem, kde vyzerajú lepšie.. ale viem, u Teba na stole :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejka : to som si pomyslela aj ja keď som ich zbadala v apetite :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mnam! Ale kde sehnat ty menší hrušky?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Saška tie moje tiež najskôr neboli také mini. Ja som ich ošúpala , spodky odrezala, aby dobre stáli v košíkoch a tak mi vznikli malé hruštičky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ciao Natali. Your muffins look great, but your language is not so easy for me :-)!!!! So, why don't yo put google translator on your sidebar? it could be easier for me read your recipes!
    Thanks a lot and a presto
    Daniela

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hi Daniela! Thank you for your comment. Good idea :D I do it right now!

    OdpovedaťOdstrániť